MVO trends zijn vrijwel nooit hetzelfde, er is altijd wel
een verschil qua sector, bedrijfsgrote en thema. Harde conclusies kunnen hier
niet uit getrokken worden. De oplossing hiervoor is veel interviews afnemen met
bedrijven die MVO ondernemen. Dan kom je er snel achter dat er veel MVO trendwatchers
rondlopen. Oren en ogen openhouden is hierbij belangrijk. klik hier voor het hele artikel.
Dit blog wordt beheerd door studenten van de Avans Hogeschool. Uit opdracht van deze hogeschool is dit blog aangemaakt. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan dit blog.
woensdag 8 mei 2013
Hoe word ik een MVO trendwatcher?
Dit artikel gaat over hoe bedrijven hun best doen om MVO te
handelen. Eerst wordt behandeld waar trends vandaan komen en wat er gedaan moet
worden om met de trends mee te gaan. Hier worden we beïnvloed door programma’s
als koffietijd en tijdschriften als de Elle. Trends brengen twijfels teweeg,
van zelf een kant opslaan tot twijfel of het wel de goede kant is. waar wordt
een trend eigenlijk op gebaseerd?
dinsdag 7 mei 2013
Wat is trendspotting?
Tegenwoordig wordt het trendwatchen steeds bekender. Maar er bestaat nog veel onduidelijkheid over het beroep trendwatchen. Wat houdt het beroep precies in en wat zijn de werkzaamheden van een trendwatcher? Waarom is het belangrijk voor de maatschappij en hoe kan je zelf een trendwatcher worden? Meer duidelijkheid over dit onderwerp staat in dit artikel.
Tips voor trendspotting
Trendspotting is erg interessant voor innovatieve bedrijven. Op deze manier kunnen bedrijven inschatten waar in de toekomst vraag naar zal zijn. Maar hoe kunnen bedrijven het beste trends spotten? Wat moeten ze daarvoor doen? In het bijgevoegde artikel staan 8 tips voor effectief trendspotten.
Feedback gastcollege week 3
We hebben individueel feedback gegeven op het gastcollege van maandag 6 mei 2013. Collin Strengnaerts en Aryan Uthman waren verhinderd bij dit gastcollege dus konden geen feedback geven. Het gastcollege werd gegeven door Paul Hoogenberk.
maandag 6 mei 2013
Business Model Canvas van Blijdorp
Om een organisatie in beeld te brengen is een een businessmodel nodig dat iedereen begrijpt: een concept dat de beschrijving vergemakkelijkt. Een businessmodel beschrijft de grongedachte van hoe een organisatie waarde creëert, levert en behoudt. Een bekend businessmodel is het Business Model Canvas. Dit model laat aan de hand van 9 bouwstenen de logica zien van hoe een bedrijf geld wil gaan verdienen. De 9 bouwstenen zijn: klantsegment, waardeproposities, kanalen, klantrelaties, inkomstenstromen, key resources, kernactiviteiten, key partners en kostenstructuur. Het businessmodel is als een blauwdruk voor een strategie die geïmplementeerd gaat worden door organisatiestructuren, processen en systemen. De linkerkant van het canvas laat de efficiency zien en de rechterkant de waarde.
In de bijgevoegde link is de gezamenlijke opdracht van week 2 te vinden. Deze opdracht gaat over het Business Model Canvas. Het linkergedeelte, efficiency, is nu ook ingevuld. Het model is toegepast op Diergaarde Blijdorp.
De gezamenlijke opdracht over innovatie
In de bijgevoegde link is de gezamenlijke opdracht van week 2 te vinden. Deze opdracht gaat over het Business Model Canvas. Het linkergedeelte, efficiency, is nu ook ingevuld. Het model is toegepast op Diergaarde Blijdorp.
De gezamenlijke opdracht over innovatie
Abonneren op:
Posts (Atom)